Vanligt ställda frågor och svar gällande avtal
Att bli kund hos Motala Energi är enkelt.
Vi hjälper alltid våra kunder på vägen.
Vanligen förekommande frågor och svar gällande våra avtal
- Det är enkelt att flytta med oss. Först behöver du kontakta din nätägare för att avsluta ditt nätavtal för din nuvarande adress och även teckna ett nätavtal för din nya adress. Sedan behöver du höra av dig till oss med ditt nya anläggnings-id samt startdatum så ordnar vi resten.
- kontakta vår kundservice på tel. 0141-250 255 eller mejla dina personuppgifter, vilken bank du har och din mejladress till kundservice@motalaenergi.se
Om du inte kan ta med Motala Energi till din nya adress (till exempel om elen ingår i hyran) så sköter din nätägare uppsägningen av oss samtidigt som du avslutar ditt nätavtal. Du får dock gärna meddela oss din nya fakturaadress så att sista fakturan kommer fram.
Hos Motala Energi kan du känna dig trygg
Vi ser alltid till att du som kund får bästa service och hjälp i valet av din el.
Elavtal
Teckna ett miljösmart elavtal med Motala Energi.
Miljö
Motala Energi arbetar klimatsmart och hållbart.
föreningslivet
Bli kund och vi sponsrar er förening genom ditt elavtal