Vanligt ställda frågor och svar - Motala Energi

Att bli kund hos Motala Energi är enkelt. 
Vi hjälper alltid våra kunder på vägen.

Vi på Motala Energi jobbar ständigt med att förbättra servicen till dig som kund. Kontaktar du oss ska du mötas av trevliga, kunniga och engagerade medarbetare som vill underlätta din vardag.

Varför ska jag byta elavtal?

Genom ett aktivt val av elavtal kan du minska dina elkostnader med tusentals kronor per år. Sedan avregleringen av den svenska elmarknaden är det konsumentens eget ansvar att aktivt utvärdera de erbjudanden som finns för att välja ett elavtal som passar bäst

Varför är det så bra att göra detta ihop?

Genom att teckna elavtal med Motala Energi har du möjligheten att påverka vårt gemensamma samhälle i en positiv riktning. Du bidrar inte bara till ytterligare arbetstillfällen, du har även möjlighet stötta din favoritförening genom föreningsavtalet. 

Vi gör det ihop helt enkelt för en ännu bättre gemensam framtid.

Hur går det till att byta till Motala Energi?

Att byta till oss är enkelt. Ange ditt personnummer, mailadress samt telefonnummer under Teckna avtal och kontrollera att adressuppgifterna stämmer. Välj därefter din önskade avtalsform och beställ. Därefter är du i trygga händer händer hos Motala Energi och vi sköter resten åt dig. Smidigt va? Det är viktigt att den som slår in sitt personnummer är den person som står på elavtalet för smidigast process. Välkommen!

Hur gör jag om jag har bindningstid kvar hos en annan leverantör?

För att undvika att bryta avtalet med en annan leverantör i förtid och tvingas betala brytkostnad tar vi reda på när ditt nuvarande avtal går ut och lägger oss på kö. Vi byter leverantör åt dig först när det tidigare avtalet löpt ut.

Kan jag byta mellan Motala Energis avtal?

Du kan alltid välja att gå från rörligt elavtal till fast elavtal. Åt andra hållet, att gå från fast till rörligt avtal, brukar oftast inte vara ekonomiskt fördelaktigt för dig som kund och därför något vi inte brukar rekommendera. 

På vilka sätt kan jag betala min faktura?

Du kan välja att betala fakturan från oss på flera olika sätt. Du väljer själv vad som är smidigast för dig. Du kan välja att betala via autogiro, faktura via brev, PDF-faktura via din mail alternativt e-faktura via din bank. Du kan även välja att betala via swish. Du loggar säkert och tryggt in via mobilt bank-ID.

bank-id.png
swish-dark.png
Hur betalar jag med Autogiro?

Det smidiga sättet att betala med Autogiro löser du enkelt via din internetbank. Kontakta din bank om du behöver hjälp. Du kan göra det via Mina sidor direkt via nätet eller med vår blankett. Gå vidare hit

Motala Energi värnar om kunden

Vi ser alltid till att du som kund får bästa service och hjälp i valet av din el.

#elavtal

Teckna ett miljösmart elavtal med Motala Energi.

#miljö

Motala Energi arbetar klimatsmart och hållbart.

#förening

Bli kund och vi sponsrar er förening genom ditt elavtal